Y Ü K L E N İ Y O R
Kartal & Maltepe İSTANBUL info@optimalotomotiv.com.tr 0216 383 55 55

İstanbul İletişim Bilgileri

  • Kartal & Maltepe İSTANBUL
  • info@optimalotomotiv.com.tr
  • 0216 383 55 55

Bodrum İletişim Bilgileri

  • Bodrum Açıkkırlar Mevkii Atatürk Blv 1.Cad.No.297 Konacık Bodrum Muğla (Yeni Devlet Hastanesi Karşısı)
  • bodrum@optimalotomotiv.com.tr
  • 0 252 363 93 70

Sosyal Medya Hesaplarımız

Hasar Durumunda Ne yapmalıyım?


Bodrum Yeni Devlet Hastanesi Karşısında Bulunan Bodrum'un en büyük özel servisi olan Optimal - Caroutlet otomotiv Tüm Sigortalar ile anlaşmalıdır.


Sizlere Kaskolu Aracınızın Hasar Onarımı ve Karşı tarafın Trafik Sigortasından Açtırmış olduğunuz hasarlarınız ile ilgili kısaca bilgi vermek için hazırlamış olduğumuz bu yazımızı dikkatle okumanızı rica ederiz.

Hasar Dosyası Açmamız İçin Gerekli Belgeler.

Kaskolu aracınız tesislerimize geldiğinde aşağıdaki evraklara ihtiyacımız vardır.

Eğer başka bir araç ile sadece maddi hasarlı bir kaza geçirdiyseniz Aşağıdaki evrakları mutlaka temin etmeniz gerekmektedir.(Kasko ve Trafik)

1. Karşı aracın Ruhsat fotoğrafı (sahiplik belgesinin olduğu tarafın tamamı)

2.Karşı aracın sürücüsünün önlü arkalı ehliyet fotoğrafı

3. Karşı aracın trafik sigortası fotoğrafları (Plaka yazmıyor ise Zeyili)

4.Karşılıklı eksiksiz tutulan kaza tutanağı fotoğrafı her iki nüshanın da ıslak imzalı olması gerekmektedir (sonradan aslını sizden isteyeceğiz)

5.Olay yerinde çekilmiş ve tüm araçların plakalarının göründüğü olay yeri fotoğrafları

Eğer, Tek taraflı bir kaza yaşadıysanız Kaskodan dosya açmamız için olay yeri fotoğrafları, beyanınız ve ehliyet fotoğrafı yeterli olacaktır.

*Bazı durumlarda kasko şirketiniz tek taraflı kazalarda kolluk kuvvetleri raporu isteyebilir.

İkili kazalarda eğer sizin aracınızın kaskosu var ise işlemler hem sizin hem de bizim açımızdan

Daha kolay olacaktır.

Kaskodan dosyanızı açarak sizin aracınız onarırız. Eğer %100 karşı taraf suçlu çıkarsa sizin kaskonuzun Hasarsızlık indirimi bozulmaz.  Siz poliçe kapsamında yedek aracınızı kullanırsınız. Sizin kaskonuz tüm bedeli karşı aracın trafik sigortasından tahsil eder.

1.AŞAMA

Hasarlı Aracınız Tesisimize geldiğinde hasar danışmanı arkadaşlarımız sizlerin bizlere iletmiş olduğu yukarıdaki evrakları sigorta şirketinin sistemlerine, Aracın tesisimizde çekilen fotoğrafları ile birlikte yükleyecek ve dosyanızı açacaktır.

2.AŞAMA

Sigorta şirketleri aldıkları dosyaları inceledikten sonra şüpheli bir durum yoksa onay süreci için 2 Farklı yöntemle ilerlemektedir. (Her Sigorta Şirketi İçin Geçerli değil)

1.Yöntem

Araca eksper atamadan genel müdürlük bünyesinde bulunan dosya sorumluları hasar fotoğrafları üzerinden onay vererek onarım parçalarını anlaşmış olduğu tedarikçilerden tarafımıza kargo veya lojistik firması ile gönderir ve onarım onayı verir, Bu doğrultuda araca başlamamız için gerekli tüm parçalar elimize ulaştığında aracınız onarım sırasına göre onarıma alınır ve onarımı eksiksiz bir biçimde tamamlanır.

REVİZYON MERKEZLERİ NEDİR?

Sigorta Şirketleri Yetkili Servislerde ve Özel Servislerde onarımını yaptırdığı araçların bazı parçaların (Far ve Sinyaller, Tampon ve Tampon Parçaları, Plastik Parçalar, Şanzıman, Alüminyum Gövde Parçaları, Plastik Çamurluk gibi Gövde Parçaları, Döşemeler, Şanzıman, Motor Beşiği, Torsiyon, Taşıyıcı vs.) Gibi parçaları Türkiye genelinde anlaşmış olduğu revizyon merkezlerine gönderebilir. Bu durumda araç onarımı başladığında bu parçalar revizyon merkezleri tarafından teslim alınır ve onarımı mümkün ise onarılır onarımı mümkün olmayan parçalar onarılmaz raporu alınarak sigorta tarafından yenisi yollanır.

Onarım esnasında araca ek parçalar gerekebilir. Bu gibi durumlarda hasar danışmanlarımız tarafından ilgili sigorta şirketinden ek parça talep edilir.

2.Yöntem

Sigorta Şirketleri Araca eksper atar, İlgili eksper ofisine hasar danışanlarımız tarafından sizlerin bize iletmiş olduğunuz tüm belgeler mail ile iletilir. Sigorta eksperi aracı görmek için 2-3 İş günü içerisinde tesisimize gelir. Aracı, Hasar Gören Parçaları, Hasar oluş biçimini ve evrakları inceler, Araç için hazırlamış olduğumuz parça ve işçilik listesini alır ve sigorta onayına kendi kanaat notları ile iletir.

Onarım onayı aldıktan sonra eksper ofisi onarılabilecek yukarıda belirttiğimiz parçaları Revizyon merkezine bildirir. Direk değişim gereken parçaları sigorta şirketinin anlaşmalı tedarikçilerinden tarafımıza yollar. Ek parçalar gerektiğinde hasar danışmanlarımız eksper ofisinden parça talebinde bulunur ve parçanın tarafımıza tesliminden sonra araç onarımı devam eder.

3.AŞAMA

Aracınız tesislerimizde Sertifikalı ve Uzman ekiplerimiz tarafından fabrika değerlerinde onarılır ve gerekli tüm son kontroller tamamlandıktan sonra tarafınıza teslim edilir. (Teslimat esnasında Sigorta Şirketinin istemiş olduğu bazı evraklar olduğundan Araç Sadece Ruhsat Sahibine veya Aracı almaya noterden vekâleti olan kişilere teslim edilir.)

Tesislerimizde yapılan tüm işçilikler 1 Yıl boyunca garantimiz altındadır.

BİLİNMESİ GEREKENLER

·         Sigorta şirketleri Yedek parça alımını Orijinal Parça Satan Tedarikçilerden satın almaktadır. Parçaları yetkili servislere oranla %30-%55 civarında daha uygun fiyata gelmektedir. Bu da sizlerin aracının tramer kaydının gereksiz yere yükselmesini engellemektedir.

·         Optimal Servisleri Yetkili servislere göre Hasar onarımında değişmesi gerekmeyen hiçbir kaporta parçasını değiştirmez, Onarımı mümkün olan tüm parçalar onarılır Bu da aracınızı satarken daha az parça değişimi ve Tramer kaydının az çıkmasını sağlamaktadır.

·         Optimal Servislerinde Hayati önem taşıyan parçalar hiçbir suret ile (Airbag , Emniyet Kemeri , Abs Beyni vb.) onarımı yapılmaz ve yaptırılmaz.

·         Bir araç ortalama 30.000 Parçadan oluşmaktadır. Sigorta şirketleri bazı durumlarda çalışmış olduğu yedek parça tedarikçilerinde aracınıza ait parçaların bir kısmını ya da tamamını tedarik edemeye bilir. Bu durumda parçaları bizlerin almasını talep eder. Bizler çalışmış olduğumuz orijinal parça satan tedarikçilerden parçaları temin ederiz. Orijinal parçanın bulunmadığı durumlarda Logosuz Orijinal dediğimiz parçayı sizlerin onayı ile (Nedir Logosuz Orjinal: Otomobil üreticileri araçların parçalarının büyük bir kısmını dışarıdaki üreticilerden satın alarak araçları fabrikalarda montaj ederler michelin , Lassa , Kumho Marka lastik takması gibi.. Örneğin Araç Farlarını Hella , Valeo , Marelli gibi markalar üretmekte olup fabrikaya yolladıkları parçalara markanın logosunu basmakta, Piyasaya sattıkları parçaları da kendi kutularında satmaktadırlar.)  temin eder ve aracınıza montajını yaparız. Logosuz orijinal bulunmadığı durumlarda ise yine sizlerin onayı ile eşdeğer parça kullanımı yapabilmekteyiz.

·         Orijinal Parçalarınızın bulunmaması durumunda kullanılacak parçaların orijinal olmasını istemeniz durumunda ise Parçanın tedariki için sigorta şirketinin talep etmiş bir yazıyı sizlerden alarak sigorta şirketine iletmekteyiz. Sigorta şirketi bu parçaları tedarikçileri vasıtasıyla Yurt dışından temin edeceğinden tedarik süresi Aracın markasına göre 1Ay ile 8 Ay Arasında sürebilecektir.

TRAFİK SİGORTASINDAN DOSYA AÇILMASI DURUMUNDA

Karşı tarafın trafik sigortasından hasar dosyası açmamız doğrultusunda yukarıda yazdıklarımıza ek olarak Kusur Oranı belirleme süreci mevcut tur. İkili ya da üçlü Kazalarda hatanın hangi araçta olduğunun belirlenmesi SBM (Sigorta Birliği Merkezi) Tarafından belirlenmektedir. SBM ‘den gelecek kusur oranında size çarpan araç %100 Kusurlu olması durumunda karşı aracın sigorta şirketi aracınızdaki parçalar orijinal ise Poliçe kapsamında orijinal olarak Orijinal değil ise logosuz orijinal veya eşdeğer parça gönderebilmektedir. Karşı tarafın kusur oranı %50 -%40-%30 Gibi çıkması durumunda parça tedarikini Servise bırakmaktadır.

Tesislerimiz 25 Sigorta firması ile Anlaşmalıdır. Karşılıklı yapacağımız sözleşme ile sizden herhangi bir ödeme almadan Anlaşmamız olmayan sigorta şirketlerinden de dosya açarak aracınızı onarabiliriz.

Tekrar geçmiş olsun dileklerimizi sunar sizleri OPTİMAL Servislerimizde ağırlamaktan kıvanç duyarız


Tüm Sigorta Şirketleri ile Anlaşmamız Mevcuttur, Tesislerimiz TSE 12047,ISO 9001 Kalite Yönetimi ve ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti belgelerine ve Teknolojik tüm donanımlar sahiptir, 

İnstagram hesabımızı @optimalotomotiv mutlaka takip ediniz, takla atan aracı bile boyasız yaptığımızı, Başka servislerin bozduğu araçları düzettiğimizi ve müşteri yorumlarımızı orada ve Google hesaplarımızda göreceksiniz. 


Şirketimiz Bodrum Homer , Bodrum Autoking , Bodrum ALC Servis , Bodrum Kardeşler Oto , Anitta Motorlu Araçlar , Bodrum Hyundai , Mehmet Mala , Mir Oto Bodrum , Helvacıoğlu Ford Servisi , Yatu Toyota Servisi , Renault Kutay Servisi , Kutay Renault , Bodrum Borusan Otomotiv , Bodrum bosh Car Servis Paşalı , Bodrum Fiat Bayii Yön Otomotiv , Bodrum Fiat Özel Servisi , Bodrum Toyota Servisi , Bodrum Honda Servisi, Bodrum kia Servisi , Bosch Car Serviceler  ile iyi ilişkiler içinde çalışmaktadır.

Anadolu Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Axa Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Doğa Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Türkiye Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Acn Türk Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Ankara Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Neova Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Hep İyi Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Quick Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Gri Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Turk Nippon Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Arex Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Aveon Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Magde Burger Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Eticha Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Orient Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Ana Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , 

https://www.optimalotomotiv.com.tr/blog-icerik/hasar-durumunda-ne-yapmaliyim-53

https://www.optimalotomotiv.com.tr/blog-icerik/hasar-durumunda-ne-yapmaliyim-53



Hasar Durumunda Ne yapmalıyım?
Telefon
WhatsApp