Bodrum Yeni Devlet Hastanesi Karşısında Bulunan Bodrum'un en büyük özel servisi olan Optimal - Caroutlet otomotiv Tüm Sigortalar ile anlaşmalıdır.
Sizlere Kaskolu
Aracınızın Hasar Onarımı ve Karşı tarafın Trafik Sigortasından Açtırmış
olduğunuz hasarlarınız ile ilgili kısaca bilgi vermek için hazırlamış olduğumuz
bu yazımızı dikkatle okumanızı rica ederiz.
Hasar Dosyası Açmamız
İçin Gerekli Belgeler.
Kaskolu aracınız tesislerimize geldiğinde aşağıdaki
evraklara ihtiyacımız vardır.
Eğer başka bir araç ile sadece maddi hasarlı bir kaza
geçirdiyseniz Aşağıdaki evrakları mutlaka temin etmeniz gerekmektedir.(Kasko ve
Trafik)
1. Karşı aracın Ruhsat fotoğrafı (sahiplik belgesinin olduğu
tarafın tamamı)
2.Karşı aracın sürücüsünün önlü arkalı ehliyet fotoğrafı
3. Karşı aracın trafik sigortası fotoğrafları (Plaka
yazmıyor ise Zeyili)
4.Karşılıklı eksiksiz tutulan kaza tutanağı fotoğrafı her
iki nüshanın da ıslak imzalı olması gerekmektedir (sonradan aslını sizden
isteyeceğiz)
5.Olay yerinde çekilmiş ve tüm araçların plakalarının
göründüğü olay yeri fotoğrafları
Eğer, Tek taraflı bir kaza yaşadıysanız Kaskodan
dosya açmamız için olay yeri fotoğrafları, beyanınız ve ehliyet fotoğrafı
yeterli olacaktır.
*Bazı durumlarda kasko şirketiniz tek taraflı kazalarda
kolluk kuvvetleri raporu isteyebilir.
İkili kazalarda eğer sizin aracınızın kaskosu var ise işlemler
hem sizin hem de bizim açımızdan
Daha kolay olacaktır.
Kaskodan dosyanızı açarak sizin aracınız onarırız. Eğer %100
karşı taraf suçlu çıkarsa sizin kaskonuzun Hasarsızlık indirimi bozulmaz. Siz poliçe kapsamında yedek aracınızı
kullanırsınız. Sizin kaskonuz tüm bedeli karşı aracın trafik sigortasından
tahsil eder.
1.AŞAMA
Hasarlı Aracınız Tesisimize geldiğinde hasar danışmanı
arkadaşlarımız sizlerin bizlere iletmiş olduğu yukarıdaki evrakları sigorta
şirketinin sistemlerine, Aracın tesisimizde çekilen fotoğrafları ile birlikte
yükleyecek ve dosyanızı açacaktır.
2.AŞAMA
Sigorta şirketleri aldıkları dosyaları inceledikten sonra şüpheli
bir durum yoksa onay süreci için 2 Farklı yöntemle ilerlemektedir. (Her Sigorta
Şirketi İçin Geçerli değil)
1.Yöntem
Araca eksper atamadan genel müdürlük bünyesinde bulunan
dosya sorumluları hasar fotoğrafları üzerinden onay vererek onarım parçalarını
anlaşmış olduğu tedarikçilerden tarafımıza kargo veya lojistik firması ile
gönderir ve onarım onayı verir, Bu doğrultuda araca başlamamız için gerekli tüm
parçalar elimize ulaştığında aracınız onarım sırasına göre onarıma alınır ve
onarımı eksiksiz bir biçimde tamamlanır.
REVİZYON MERKEZLERİ
NEDİR?
Sigorta Şirketleri Yetkili Servislerde ve Özel Servislerde
onarımını yaptırdığı araçların bazı parçaların (Far ve Sinyaller, Tampon ve
Tampon Parçaları, Plastik Parçalar, Şanzıman, Alüminyum Gövde Parçaları,
Plastik Çamurluk gibi Gövde Parçaları, Döşemeler, Şanzıman, Motor Beşiği,
Torsiyon, Taşıyıcı vs.) Gibi parçaları Türkiye genelinde anlaşmış olduğu
revizyon merkezlerine gönderebilir. Bu durumda araç onarımı başladığında bu
parçalar revizyon merkezleri tarafından teslim alınır ve onarımı mümkün ise
onarılır onarımı mümkün olmayan parçalar onarılmaz raporu alınarak sigorta tarafından
yenisi yollanır.
Onarım esnasında araca ek parçalar gerekebilir. Bu gibi
durumlarda hasar danışmanlarımız tarafından ilgili sigorta şirketinden ek parça
talep edilir.
2.Yöntem
Sigorta Şirketleri Araca eksper atar, İlgili eksper ofisine
hasar danışanlarımız tarafından sizlerin bize iletmiş olduğunuz tüm belgeler
mail ile iletilir. Sigorta eksperi aracı görmek için 2-3 İş günü içerisinde
tesisimize gelir. Aracı, Hasar Gören Parçaları, Hasar oluş biçimini ve
evrakları inceler, Araç için hazırlamış olduğumuz parça ve işçilik listesini
alır ve sigorta onayına kendi kanaat notları ile iletir.
Onarım onayı aldıktan sonra eksper ofisi onarılabilecek
yukarıda belirttiğimiz parçaları Revizyon merkezine bildirir. Direk değişim
gereken parçaları sigorta şirketinin anlaşmalı tedarikçilerinden tarafımıza
yollar. Ek parçalar gerektiğinde hasar danışmanlarımız eksper ofisinden parça
talebinde bulunur ve parçanın tarafımıza tesliminden sonra araç onarımı devam
eder.
3.AŞAMA
Aracınız tesislerimizde Sertifikalı ve Uzman ekiplerimiz
tarafından fabrika değerlerinde onarılır ve gerekli tüm son kontroller
tamamlandıktan sonra tarafınıza teslim edilir. (Teslimat esnasında Sigorta
Şirketinin istemiş olduğu bazı evraklar olduğundan Araç Sadece Ruhsat Sahibine
veya Aracı almaya noterden vekâleti olan kişilere teslim edilir.)
Tesislerimizde yapılan tüm işçilikler 1 Yıl boyunca
garantimiz altındadır.
BİLİNMESİ GEREKENLER
·
Sigorta şirketleri Yedek parça alımını Orijinal
Parça Satan Tedarikçilerden satın almaktadır. Parçaları yetkili servislere
oranla %30-%55 civarında daha uygun fiyata gelmektedir. Bu da sizlerin aracının
tramer kaydının gereksiz yere yükselmesini engellemektedir.
·
Optimal Servisleri Yetkili servislere göre Hasar
onarımında değişmesi gerekmeyen hiçbir kaporta parçasını değiştirmez, Onarımı
mümkün olan tüm parçalar onarılır Bu da aracınızı satarken daha az parça
değişimi ve Tramer kaydının az çıkmasını sağlamaktadır.
·
Optimal Servislerinde Hayati önem taşıyan
parçalar hiçbir suret ile (Airbag , Emniyet Kemeri , Abs Beyni vb.) onarımı
yapılmaz ve yaptırılmaz.
·
Bir araç ortalama 30.000 Parçadan oluşmaktadır.
Sigorta şirketleri bazı durumlarda çalışmış olduğu yedek parça tedarikçilerinde
aracınıza ait parçaların bir kısmını ya da tamamını tedarik edemeye bilir. Bu
durumda parçaları bizlerin almasını talep eder. Bizler çalışmış olduğumuz
orijinal parça satan tedarikçilerden parçaları temin ederiz. Orijinal parçanın
bulunmadığı durumlarda Logosuz Orijinal dediğimiz parçayı sizlerin onayı ile (Nedir Logosuz Orjinal: Otomobil üreticileri araçların parçalarının
büyük bir kısmını dışarıdaki üreticilerden satın alarak araçları fabrikalarda
montaj ederler michelin , Lassa , Kumho Marka lastik takması gibi.. Örneğin
Araç Farlarını Hella , Valeo , Marelli gibi markalar üretmekte olup fabrikaya
yolladıkları parçalara markanın logosunu basmakta, Piyasaya sattıkları
parçaları da kendi kutularında satmaktadırlar.) temin eder ve aracınıza
montajını yaparız. Logosuz orijinal bulunmadığı durumlarda ise yine sizlerin
onayı ile eşdeğer parça kullanımı yapabilmekteyiz.
·
Orijinal Parçalarınızın bulunmaması durumunda
kullanılacak parçaların orijinal olmasını istemeniz durumunda ise Parçanın
tedariki için sigorta şirketinin talep etmiş bir yazıyı sizlerden alarak
sigorta şirketine iletmekteyiz. Sigorta şirketi bu parçaları tedarikçileri
vasıtasıyla Yurt dışından temin edeceğinden tedarik süresi Aracın markasına
göre 1Ay ile 8 Ay Arasında sürebilecektir.
TRAFİK SİGORTASINDAN DOSYA AÇILMASI DURUMUNDA
Karşı tarafın trafik
sigortasından hasar dosyası açmamız doğrultusunda yukarıda yazdıklarımıza ek
olarak Kusur Oranı belirleme süreci mevcut tur. İkili ya da üçlü Kazalarda
hatanın hangi araçta olduğunun belirlenmesi SBM (Sigorta Birliği Merkezi) Tarafından belirlenmektedir. SBM ‘den
gelecek kusur oranında size çarpan araç %100 Kusurlu olması durumunda karşı
aracın sigorta şirketi aracınızdaki parçalar orijinal ise Poliçe kapsamında
orijinal olarak Orijinal değil ise logosuz orijinal veya eşdeğer parça
gönderebilmektedir. Karşı tarafın kusur oranı %50 -%40-%30 Gibi çıkması
durumunda parça tedarikini Servise bırakmaktadır.
Tesislerimiz 25 Sigorta firması
ile Anlaşmalıdır. Karşılıklı yapacağımız sözleşme ile sizden herhangi bir ödeme
almadan Anlaşmamız olmayan sigorta şirketlerinden de dosya açarak aracınızı
onarabiliriz.
Tekrar geçmiş olsun dileklerimizi sunar sizleri OPTİMAL Servislerimizde ağırlamaktan kıvanç duyarız
Tüm Sigorta Şirketleri ile Anlaşmamız Mevcuttur, Tesislerimiz TSE 12047,ISO 9001 Kalite Yönetimi ve ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti belgelerine ve Teknolojik tüm donanımlar sahiptir,
İnstagram hesabımızı @optimalotomotiv mutlaka takip ediniz, takla atan aracı bile boyasız yaptığımızı, Başka servislerin bozduğu araçları düzettiğimizi ve müşteri yorumlarımızı orada ve Google hesaplarımızda göreceksiniz.
Şirketimiz Bodrum Homer , Bodrum Autoking , Bodrum ALC Servis , Bodrum Kardeşler Oto , Anitta Motorlu Araçlar , Bodrum Hyundai , Mehmet Mala , Mir Oto Bodrum , Helvacıoğlu Ford Servisi , Yatu Toyota Servisi , Renault Kutay Servisi , Kutay Renault , Bodrum Borusan Otomotiv , Bodrum bosh Car Servis Paşalı , Bodrum Fiat Bayii Yön Otomotiv , Bodrum Fiat Özel Servisi , Bodrum Toyota Servisi , Bodrum Honda Servisi, Bodrum kia Servisi , Bosch Car Serviceler ile iyi ilişkiler içinde çalışmaktadır.
Anadolu Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Axa Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Doğa Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Türkiye Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Acn Türk Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Ankara Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Neova Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Hep İyi Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Quick Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Gri Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Turk Nippon Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Arex Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Aveon Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Magde Burger Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Eticha Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Orient Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum , Ana Sigorta Anlaşmalı Servisler Bodrum ,
https://www.optimalotomotiv.com.tr/blog-icerik/hasar-durumunda-ne-yapmaliyim-53
https://www.optimalotomotiv.com.tr/blog-icerik/hasar-durumunda-ne-yapmaliyim-53